April Fools’ Day Origins! كيف نشأت كذبة ابريل


I got some of it done today for the first time, i pulled it on some friends and i just got them so upset :P. oh well, did you ever come to ask yourself about April Fools’ Day and where did it come from? its not really very interesting but just a piece of information you could glue to the data in your head. 😀

April Fools’ Day Origins a Mystery

The origins of April Fools’ Day are shrouded in mystery, experts say.

The most popular theory is that France changed its calendar in the 1500s so that the New Year would begin in January to match the Roman calendar instead of beginning at the start of spring, in late March or early April.

However, word of the change traveled slowly, and many people in rural areas continued to celebrate the New Year in the spring. These country dwellers became known as “April fools,” the story goes.

But Boese, who’s studied the holiday’s origin, said the “theory is completely wrong, because the day that the French celebrated the beginning of the year, legally, was Easter day, so it never really was associated with April first.”

“Traditionally it was only a legal start to the year—people in France did actually celebrate [the New Year] on January first for as long as anybody could remember.”

Boese believes instead that April Fools’ Day simply grew out of age-old European spring festivals of renewal, in which pranks and camouflaging one’s identity are common.

Today in France, April Fools’ Day is called le poisson d’Avril—”the April fish”—and a classic prank is to stick a paper fish to an unsuspecting passerby’s back.

Source: Link

في الأول من أبريل في كل عام تحصل مواقف كثيرة ‏ ‏معظمها طريفة وبعضها محزن جراء كذب الناس في مثل هذا اليوم. ‏ولعل السؤال الذي يطرح نفسه دائما في كل عام لماذا الكذب في أول أبريل وما أصل ‏ ‏هذه الكذبة المنتشرة في غالبية دول العالم باختلاف ألوانهم ومعتقداتهم وثقافاتهم. ‏ ‏ ذهبت أغلبية آراء الباحثين على أن “كذبة أبريل” تقليد أوروبي قائم على المزاح ‏ ‏يقوم فيه بعض الناس في اليوم الأول من أبريل بإطلاق الإشاعات أو الأكاذيب ويطلق ‏ ‏على من يصدق هذه الإشاعات أو الأكاذيب اسم “ضحية كذبة أبريل”.

وبدأت هذه العادة في فرنسا بعد تبني التقويم المعدل الذي وضعه شارل التاسع عام ‏ ‏1564 وكانت فرنسا أول دولة تعمل بهذا التقويم وحتى ذلك التاريخ كان الاحتفال بعيد ‏ ‏رأس السنة يبدأ في يوم 21 مارس وينتهي في الأول من أبريل بعد أن يتبادل الناس ‏ ‏هدايا عيد رأس السنة الجديدة.

وعندما تحول عيد رأس السنة إلى الأول من يناير ظل بعض الناس يحتفلون به في ‏ ‏الأول من أبريل كالعادة ومن ثم أطلق عليهم ضحايا أبريل وأصبحت عادة المزاح مع ‏ ‏الأصدقاء وذوي القربى في ذلك اليوم رائجة في فرنسا ومنها انتشرت إلى البلدان ‏ ‏الأخرى وانتشرت على نطاق واسع في إنجلترا بحلول القرن السابع عشر الميلادي ويطلق ‏ ‏على الضحية في فرنسا اسم السمكة وفي اسكتلندا نكتة أبريل.

المصدر: هنا

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s